مطالب مرتبط

4 Comments

  1. 1

    از دوستان

    *******تطبیق علایم ظهور با اتفاقات جامعه صحیح نیست*******
    حجت الاسلام کفیل، کارشناس مهدویت و مدیر مرکز تخصصی نماز به خبرنگار شبستان گفت: ما در بحث ظهور علایم و یک شرایطی داریم. تفاوت علایم با شرایط در آن است که علایم به دست ما نیست و نقشی هم در ظهور ندارد اما شرایط هم به دست ماست و هم مقدمه ظهور است و همانطور که از نامش پیداست، شرط تحقق ظهور است.

    وی افزود: متاسفانه امروز نه تنها در سی دی «ظهور نزدیک است» بلکه در جریانات و اندیشه های جاری در سطح جامعه نیز ما به جای توجه به شرایط ، سرگرم علایم شده ایم و این یک جریان شیطانی است. دشمن ترین دشمن ظهور، شیطان است و با همه وجود تلاش می کند تا حتی برای یک ثانیه ظهور به تاخیر بیفتد و گاهی افرادی را که وارد این فضا می شوند درگیر آسیب هایی می کند که یکی از این آسیب ها، سرگرم شدن به علایم است.
    حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: در سرگرم شدن به علایم گاهی انسان علایم را مطالعه می کند و از روی علایم حدثیاتی هم می زند که نه مطالعه این علایم در روایات، نه بیان آنها طبق روایات و نه حدیثات خود انسان هیچ یک اشکالی ندارد اما با توجه به اینکه حتی دانستن علایم هم وظیفه ما نیست، دامن زدن به آن و تطبیق علایم یک جریان انحرافی است ما با خود علایم مشکلی نداریم اما این که علایم را تطبیق بدهیم این یک خطر است.

    این استاد عرصه مهدویت افزود: تطبیق علایم ظهور تنها اختصاص به سی دی « ظهور نزدیک است » ندارد بلکه برخی از افراد هر آنچه را که در جامعه رخ می دهد را از علایم ظهور معرفی می کنند به عنوان مثال ملک فهد از دنیا رفت گفتند علامت ظهور است روز دیگر ادعا کردند سفیانی در لشگر سوریه به دنیا آمده است! اما جهت این جریان باید تغییر کند ما به جای سرگرم شدن به علایم ظهور ، تطبیق علایم و حتی گاهی تعیین وقت برای ظهور باید به صورت جدی به شرایط ظهور توجه کنیم.
    حضرت ولیعصر(عج) منتظر جریان و اتفاقی نیستند که بگوییم این علامت رخ داد پس آقا می آیند
    حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: آنچه از ما خواسته شده است مهیا کردن جامعه و زمینه سازی برای ظهور است و اشتباه برخی از دوستان در این است که می پندارند مهیا کردن جامعه با فهم علایم و دامن زدن به آن است در صورتی که امام منتظر ایجاد علایم نیستند، امام برای ظهور منتظر خروج سفیانی نیستند، حضرت ولیعصر (عج) منتظر جریانی نیستن که بگوییم این علامت رخ داد پس آقا می آیند بلکه امام منتظر ایجاد شرایط هستند. ایشان جامعه عدالت محور را می خواهند.
    وی خاطر نشان کرد: نگاه ما به حوادث و رویدادهای کشور های منطقه از باب نگاه به عنوان تحقق علایم ظهور نیست یا از باب اینکه به عنوان مثال نام مصر یا ایران یا تونس در روایات آمده است، بلکه نوع نگاه و دید ما نسبت به این مسایل آن است که دنیا به سمت عدالت محوری پیش می رود دنیا امروز تشنه عدالت است و آنچه در دنیا رخ می دهد حرکت به سمت ظهور است.
    این استاد مباحث مهدویت افزود: یکی از خطرات تطبیق علایم و سرگرم شدن به علایم آن است که انسان ظلم را می پسندد گاهی فردی تمام این جریانات را مشاهده می کنند کشته شدن شیعیان در بحرین، کشته شدن مسلمانان در لیبی را می بینند و خوشحال است؟! وقتی می پرسی چرا؟ در جواب می گوید ظهور نزدیک است! یعنی ما از ظلم و ستم و آنچه بر مسلمانان در غزه می گذرد خوشحالیم چون می گوییم ظهور نزدیک است حتی برخی امروز لحظه شماری می کند که در سوریه نیز اتفاقاتی رخ دهد و می گویند اگر در سوریه اتفاقی افتاد به این معناست که سفیانی خروج کرده است!
    حجت الاسلام کفیل افزود: این در حالی است که کسی به مانگفته است که به دنبال شخصیت سفیانی باشیم هیچکس نگفته منتظر خروج سفیانی باشیم آنچه از ما خواسته شده است انتظار ظهور است اگر فردا در سوریه اتفاقی رخ داد یقیناً بسیاری خوشحال خواهند شد چرا که می پندارند این از علایم ظهور است، این آسیب سرگرم شدن به علایم (حتی علایم حتمی) است.
    حجت الاسلام کفیل ابراز امیدواری کرد که با عدالت خواهی، ظلم ستیزی و ایجاد روح حرکت و حماسه شرایط ظهور را نزدیک کنیم و دغدغه امام برای ایجاد شرایط را عملی کنیم نه اینکه سرگرم و درگیر علایم باشیم.
    متن کامل خبر را در سایت مهدویت و ظهور ملاحظه بفرمایید:
    http://mahdaviat.porsemani.ir/node/1205

    (0)
    پاسخ
    1. 1.1

      سید حسین

      سلام
      حرفاتون جالب و درسته اما من احساس میکنم پی گیری حوادث و اخبار روز دنیا،بالاخص حوادثی که میشه حدث زد مرتبط با ظهور هست لازمه.
      ما حدیث داریم که بعضی از ۳۱۳ یار امام با بهره گیری ازهمین حوادث و رصد دقیق این حوادث ماه های شعبان و رمضان و گروهی هم شوال به سمت مکه حرکت میکنند تا به امام رو بپیوندند.
      پس به نظر من نه فقط ایمان وانجام واجبات وترک محرمات باید باشه بلکه دانستن و پیگیری روایت هم بسیار مهمه و به نظر من هر دوی اینها یعنی آمادگی برای ظهور،اتفاقا” در ادامه ی همین روایت گروهی دیگه از ۳۱۳ نفر هستند که چون اخبار روز وپیگیری احادیث ظهور رو نداشتند با طی الارض( آن هم نه به اختیارخودشون) شب ظهور به امام و بقیه ی اصحاب که زودتر رفته بودند ملحق میشوند.
      جالب اینجاست که در حدیث برتری گروههایی که زودتر به امام رسیدند رو نسبت به کسانی که طی الارض کردند رو اعلام می کنه.
      البته در آخر باید بگم که قبول دارم که هر کسی توانایی نداره که احادیث رو بشنوه اما تحت تاثیر قرار نگیره وبه جای برخورد احساسی استدلالی بخورد کنه.
      (کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن)
      یا علی
      التماس دعا :-))

      (۰)
      پاسخ
    2. 1.2

      سحر

      البته کلیت حرفتون درسته ونباید درمورد علائم ظهور مصداقی بحث کرد ، اما فکر نمیکنم که در متن بالا جایی مصداقی برای ظهور آورده باشن،البته حوادث دنیا و شباهتشون به علائم ظهور میتونه راهنمای خوبی برای ما باشه

      (۰)
      پاسخ
      1. 1.2.1

        از دوستان

        “امام صادق می‌فرمایند وقتی که صاحبان رعایات صبح پرچم‌های زرد در دمشق با ضد شیعیان درگیر می‌شوند و نیر‌و‌های ایرانی به آن‌ها می‌پیوندند این مقدمه و علامتی است از ظهور آن حضرت و ما می‌بینیم صاحبان پرچم زرد یعنی حزب‌الله لبنان با گروه‌های ضد شیعی در دمشق درگیر هستند.
        یکی از علما می فرمودند:حدود یک قرن پیش(تردید از بنده است) یک شخصی در مشهد بود که رفته بود علائم ظهور را بررسی کرد و هر کدوم رو به یکی از وقایع دوران خودش که شباهت داشت نسبت داد و منتظر ظهور شد بعد از چند سالی که دید اتفاقی نیفتاد رفت و وهابی شد.
        اتفاقا یکی از دلایلی که می بینیم هیچ کدام از علما با اینکه علائم را بهتر از هر کس دیگر می شناسند آما هیچ وقت تطبیق نمی دهند علم به همین انحرافات است.امام زمان(عج) منتظر علائم نیستند که بگویند فلان چیز اتفاق افتاد پس وقت ظهور رسیده بلکه منتظر ایجاد شرایط می باشند.

        (۰)
        پاسخ

ارسال که پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *